איטליה, אחת המדינות היפות והמיוחדות בעולם, זו שבגבולותיה נמצאים מקומות כמו פירנצה, רומא, מילאנו, טוסקנה, לומברדיה, האי קאפרי, האגמים גרדה וקומו, פורטופינו ועוד מקומות מלאי קסם, תרבות, קולינריה ויין, חוותה שנת קורונה איומה ומפחידה במיוחד, כך על פי הדיווחים באמצעי התקשורת השונים.

בחודש מרס 2020 ירד המסך על הסקאלה דה מילנו, בית האופרה המפואר, פיזה נשאר בודד, פארק השעשועים גרדה לנד נסגר והיה ריק מילדים, הדשא בסן סירו התרוקן משחקנים ועלטה אנרגטית ירדה על איטליה כולה.

מרס 2020

את חודש מרס 2020 האיטלקים לא ישכחו מהר. נגיף הקורונה התפרץ במלא העוצמה, בתי החולים קרסו מהעומס וחולים עמדו בתור למיון במכוניותיהם בחניה. מספר החולים הלך וגדל בכל יום ואתו גם מספר הנפטרים מהנגיף. איטליה שבה אוכלוסייה מבוגרת גדולה מאוד, ראתה כיצד מכריע הנגיף את זקני השבט בכל עיר ובכל מחוז. כבר במרס 2020 נפטרו 450 איטלקים מנגיף הקורונה. בתאריך 11 בחודש מרס איטליה נכנסה לסגר ארוך, כל בתי העסק נסגרו, המסחר פסק לחלוטין ומדינת התיירות הכל כך פופולרית סגרה את שעריה באופן מוחלט.

בדיקות PCR

עקב מצב התחלואה הקשה, הקימו האיטלקים אלפי אתרי בדיקות קורונה בשיטת בדיקת ה – PCR שהכרנו גם אנחנו הישראלים מאוד מקרוב. אתרי הבדיקות בדקו מידי יום מאות אלפי אנשים בתקופת השיא של המגפה ומנתונים לא רשמיים, יש האומרים שבחודש יוני 2020 נלקחו כמיליון דגימות PCR. הנתונים הרשמיים באיטליה נכון לתאריך 21 ליוני 2020 מספרים על 112,000 אנשים שמתו מקורונה והמספר הכולל של החולים מהנגיף בשנה האחרונה, עומד על 3.7 מיליון בני אדם.

מדיניות הבדיקות

איטליה חזרה לאט לאט לחיים של שיגרה וזאת למרות אחוז מתחסנים נמוך. מספר המאומתים היומי נמצא בירידה מתמדת והעובדה שהאיטלקים יודעים מה קורה בכל רגע נתון, מעידה על כך, שמדיניות הבדיקות במדינה נותרה קשוחה. הממשל מעודד את האזרחים ללכת ולהיבדק בכל הזדמנות ובטח כשמשהו חש לא בטוב. מסתבר שבנושא הזה האיטלקים יחסית ממושמעים ומספר הבדיקות היומי ממשיך להיות גבוה גם בימים אלה. זה אינו תואם במיוחד את הדי אן איי של האזרח האיטלקי הממוצע, שאוהב את החיים הטובים, נהנה להסתובב במרכזי קניות, לאכול במסעדות, לשתות יין טוב ולא לעמוד בתור לבדיקת קורונה אולם, טראומת מרס 2020 כפי הנראה, השפיעה על אורך החיים ותפיסת העולם של האיטלקים.

סטטוס הבדיקות ברגעים אלה

החל מהחודש איטליה חזרה לשגרה באופן מלא. חובת עטית המסכות במקומות פתוחים בוטלה, כל בתי המסחר פתוחים, הטיסות פועלות והאיטלקים משוועים לתיירים שיחזרו לארץ המגף. אבל, האיטלקים שרק זה

עתה יוצאים לאיטם ממשבר הקורונה, נמצאים כמובן בפוסט טראומה שמייצרת מגבלות על הנכנסים למדינה. כל תייר שאינו מחוסן או מחלים מקורונה, המבקש להיכנס בשערי המדינה נדרש להציג בדיקת קורונה שלילית מ – 48 השעות האחרונות. כמו כן, במעבר הכניסה בשדה התעופה הוא נדרש למלא הצהרת בריאות. תייר שנזקק לבדיקת PCR במהלך שהייתו במדינה, ישלם על התענוג המפוקפק בין 30 ל – 70 יורו, תלוי בעיר בה הוא מבלה את זמנו.

איטליה תמיד איטליה

אז לחולמים לטוס לארץ המגף, ניתן לומר שעונג הביקור במדינה הקסומה והמגוונת הזאת, עולה על המטרד שבעמידה בתקנות הקורונה התקפות כעת במדינה זו.