עולם העיצוב ידע לא מעט שינויים בחלף השנים האחרונות, כאשר אליו מצטרפים מגוון עצום של עיצובים וחדשים שונים אשר מצליחים להשתלב בלא מעט חדרי שינה ובתים כמו הטפטים שחזרו אל האופנה. אביזרי עיצוב אלו עושים קאמבק מופלא, אשר מצליח להגיע לא רק אל מלונות יוקרתיים אלא גם לבתים פרטיים הנהנים מעיצובים חדשניים ומרגשים בכל פעם שנפתחת הדלת. עם זאת עבור ישראלים רבים בחירת הטפט וההתקנה שלו, עלולים להוות עבורם מכשול לא קטן, גם כי כל קיר זקוק להכנה וגם כי שילוב לא נכון של טפטים עלול להעכיר את החלל המבוקש.

איך לבחור טפט נכון?

בחירה של טפט עוברת דרך מספר לא קטן של מאפיינים, הראשון הוא כמובן בחירת החלל המיועד כאשר נתונים כמו גודל, צבעים מודגשים והאווירה שנבקש להכניס אל תוכו הינם פרמטר עיקרי. לכן בחירה שכזו תכלול בתוכה גם את הרהיטים שבחדר, בין אם נבקש להכניס מעט תחושה של אור ומרחב ונוכל להישען על גבי טפטים עם מוטיבים קטנים שיעניקו תחושה מרווחת לחלל ועד ליכולת להסתיר פגמים שונים על הקירות בעזרת טפטים לאורך כל הקיר. כמו כן הטפטים מאפשרים גם דימויים מצוינים וסגנונות שונים, החל מעור של בעלי חיים ועד לטפטים בגווני עץ או בד שעשויים להכניס מרקמים מושלמים לחדר ההורים, לחדר הילדים ואפילו לסלון הבית.  אפשר להתייעץ גם עם אנשי מקצוע ולבדוק מהם הטפטים הפופולריים כרגע בשוק באתרים כמו https://tapetim.co.il/

כיצד להדביק נכון את הטפטים?

אחרי בחירה של טפט מומלץ לבצע כמה פעולות, הראשונה שבהם היא לוודא כי הקיר אינו צבועים בחומרים אשר יקשו על הדבקת הטפט, כאשר מדובר בחומרים כמו פריימר או בונדרול. כמובן שבמידה ואכן קיימים צבעים שכאלו על הקיר, מומלץ לגרד אותם ולהוסיף צבעים אשר יוכלו לעזור בהיקשרותו של הטפט אל הקיר. כמובן שמשטחי קרמיקה אינם מיועדים להדבקה של טפטים, עם זאת במידה והקיר נקי ובמידה וקיימים סדקים שונים או רטיבות מומלץ לתקן זאת בכדי להבטיח הדבקה יעילה ואפקטיבית. ובדומה אל צביעה של הקירות, מומלץ גם להסיר את בתי המנרות והשקעים לפני ההתקנה על מנת להבטיח הדבקה מושלמת ויעילה.