ישראלים רבים מחפשים אחר ההשקעה הבאה שלהם, זו אשר תאפשר את המעבר אל עבר ההשקעה הבאה הנכספת וכן הלאה. אבל החיפוש אחר אותה השקעה אשר תוליד את האקזיט הבא, הוא ללא ספק החיפוש הכי פופולרי במאה העשרים ולא רק בישראל, אלא שאליו הצטרפו בשנים האחרונות מגוון רחב של תוצאות שאולי (ואולי לא) יפתיעו חלק לא קטן מהמשקיעים. כיום כשמדובר על השקעות מומלצות מדובר על מספר השקעות שהפכו לפופולריות, חלק מהשקעות אלו מציעות השקעה עם מינימום "התעסקות" סביבה וחלקן מציעות השקעה עם לא מעט למידה. כך או כך השקעות המומלצות לשנת 2023, מבקשות לגוון את תיק ההשקעות ולכוון אל יעדים חדשים.

המלצות לשוק ההון

שוק ההון נחשב עבור רבים כמקום בטוח להשקיע בו, יש כאלו שיאמרו אפילו כברירית מחדל עבור כל משקיע באשר הוא. לכן רבים מהמשקיעים בוחרים שוב ושוב לבצע השקעות דווקא דרך תחום זה, לכן כאשר מדובר בהשקעות שכאלו המומלצות שביניהן יהיו המניות. השקעה שכזו תאפשר לא רק גיוון ופיזור יחסי של ההשקעה אלא גם תאפשר מכירה ורכישה מידית שלהן. המלצה נוספת בעת בחירה של מניות היא בבחירת מניות דיבידנד, אשר מראות לאורך זמן יציבות גבוהה משל מרבית המניות המוצעות. ובעבור אלו המבקשים גיוון אמיתי, מומלץ לשלב השקעות במניות לצד רכישה של אגרות חוב הנחשבות להשקעות די נוחות ובעלות כיוון חיובי ומתון בשנה האחרונה.

השקעות אלטרנטיביות מומלצות

חיפוש אחר השקעות מומלצות ב2023 מוליד עימו גם השקעות יחסית חדשות ואלו הן השקעות אלטרנטיביות, המציעות דרכים נוספות לבצע השקעות בתחומים משיקים לשוק ההון וגם כאלו שאלו. אחת מהן היא דרך קרנות נדל"ן למיניהן, המציעות השקעה מפוזרת ומגוונת בנכסי נדל"ן בארץ ובחול, יחד עם ניהול ובחלק מהמקרים גם בחולקת דיבידנדים.

השקעה אלטרנטיבית לא פחות מומלצת לשנת 2023 היא כמובן השקעה בתשתיות ברחבי העולם, השקעה אשר מציעה ניתוק מוחלק משוק ההון ופותחת בפני המשקיעים את לב ליבה של מדינה מתפתחת בתחומי תעשייה שונים החל מבניית נמלים ועד לכבלים תת קרקעיים. השקעה יחסית חדשה היא השקעה בתחום האנרגיה המתחדשת, המציע מציע מנעד רחב של פיתוחים טכנולוגיים וחברות הייטק מגיעים עם התחייבויות פוליטיקאים מכל קצוות הקשת העולמית. השקעה שכזו מגיעה יחד עם רצון גלובלי בשמירה על האקלים, לכן נראה כי השקעה בחברות ופיתוחים טכנולוגים שכאלו רק ילכו ויגברו בשנים הבאות.