בעיות ראיה ליווה אתה עולם עוד מתחילת דרכו, המענה ראשוני לבעיות מהסוג הזה תועד לראשונה בפירנצה בשנת 1208 על ידי נזיר בשם אלסנדרו דלה ספינה. שנים התגלגלו והטכנולוגיה הפכה את המשקפיים לנוחים יותר, אבל בסוף שנות השישים של המאה הקודמת הגיעו דווקא עדשות המגע לטכנולוגיה מספיק ידידותית לעין. עדשות אלו החליפו את עדשות המגע שהיו עשויות פלסטיק עד לאותה תקופה והמוצאו רק 300 שנה לאחר המצאת המשקפיים, ובשנים האחרונות נעשים יותר פיתוחים ושכלולים בתחום עדשות המגע שנוכל לבחור בין עדשות יומיות לבין חודשיות.

למי זה עדיף?

ובכן עדשות יומיות יכולות להיות עדיפות כמעט לכולם, החל ממתבגרים שמבלים את רוב היום שלהם מול המסך ועד לאנשי צבא, עובדי הייטק ואפילו בניין. עדשות מגע יומיות עשויות בצורה דקה מאוד ומבוססות על חומר נושם בדמות היידרוג'ל או סיליקון, שעוזר לשמור על לחות העין לזמן קצר וביעילות גבוה. כמובן שכל סוג עדשות יהיו את התרכבות השונה ממנה תהיה עשויה העדשה, אבל רוב החברות משתמשות בטכנולוגיה זו.

יתרונות

מלבד השימוש הרחב שאפשר לעשות בהן והצורה הדקה של העדשות, הן יכולות להיות שימושיות למגוון פעילויות. החל מעבודה ממושכת אל מול המסך, נסיעות ארוכות ואפילו עבודה באזורים מלוכלכים. יתרון נוסף הוא התחלופה המהירה של עדשות אלו, כאשר כל עדשה יכולה להחזיק בין 8 ל10 שעות, היא לא צוברת יותר מידי לכלוך כמו עדשות חודשיות שמצריכות ניקוי אחרי כל שימוש בהם. בעזרת זה נמנעות גם דלקות באזור העין ואין הצטברויות של שומן על העדשות.

 חיסרון יחיד

אל מול שלל היתרונות של עדשות מגע יומיות, ישנו חסרון אחד ויחיד לעדשות מהסוג הזה. העדשות הן יומיות בדיוק כמו שמן והן יכולות להחזיק עד ל8 או 10 שעות, משמע שאסור לכם לשכוח להוריד אותם לפני השינה. ובכלל השינה עם חלק מהן לא כל כך בריאה. כמובן שביחס לכל שאר היתרונות שיש לעדשה יומית, חיסרון זה הוא יחסית זניח ודווקא מסתדר אל התרבות העכשווית שלנו,  בה אנחנו חיים בקצב מהיר והחלפה של עדשות המגע והיעילות הטובה והקצרה שלהן מתאים לתקופה הנוכחית.