משבר הסאב פריים שפקד את העולם ב2008 היכה מדינות רבות, החל מיוון השוכנת לים התיכון ועד ללא מעט מדינות ברחבי ארצות הברית. אחת מאותן מדינות שנפגעה לא מעט הייתה מדינת פלורידה, אשר מחירי הדירות שלה בשנת 2011 (שנתיים לאחר המשבר) עמדו בממוצע על כ125 אלף $ אך ככל שחלפו השנים שוק הנדל"ן במדינה הראה לא רק על סימני התאוששות אלא גם על לא מעט סיבות לתקווה והשקעה.
אם אלו היו הגמלאים הממשיכים לבחור במדינת פלורידה כמדינה המועדפת לזמן הפנסיה, הביקוש לבתים שרק הלך וגדל וכמובן התיירים שלא פסקו מלבקר במדינה הכל כך מושכת. אך מבין כל האפשרויות ישנה עיר אחת שאכן שווה להכיר מקרוב, והיא לא אחרת מאשר ג'קסונוויל, פלורידה.

נתונים מרשימים

העיר ג'קסונוויל נבחרה ב2017 לאחת מהערים המעולות להשקעה במגזין פורבס היוקרתי, התואר הזה לא הגיע סתם כך אלא התבסס על הצמיחה המהירה של העיר למרות המשבר שפקד את המדינה בפחות מעשור. ולכך אחראים לא מעט חווית התיירות המדהימה שיש לעיר, יחד עם עוגני התעסוקה הרבים שיש בתוכה המאגדים קרוב ל300 אלף תושבים שמועסקים בעיר ובאזורה. החל מסקטור רפואי מפותח בעיר המעסיק כ100 אלף עובדים, 2 בסיסים של צבא ארצות הברית המעסיקים קרוב למאה אלף חיילים ונמל שבו מועסקים מעל ל50 אלף תושבים וכמובן תעשיית הייטק פורה המדורגת 6 בגדולה מבין ערי ארצות הברית.  כל אלו אכן תורמים ליציבותה הכלכלית של העיר ומציבים אותה כיעד מעולה להשקעה.

בשנה האחרונה

מגפת הקורונה אכן פגעה בלא מעט אזורים בעולם, וערים גדולות מג'קסונווויל צפו בירידת מחירים ובאחוזי התיירות. אך בשונה מלא מעט ערים בעולם, מחירי הדירות המשיכו במגמה החיובית ועלו ב6% בשנה האחרונה, יחד עם זאת זמן ממוצע למכירה בעיר הפך לארוך יותר בממוצע של 30 ימים מהשנת 2019.
נתונים אלו הביאו משקיעים רבים לחפש אחר בתים להשכרה, שכן קצב הגידול בעיר ממשיך לגדול ויוקר המחיה ממשיך להיות נמוך, כל אלו מצביעים על הגירה חיובית אל העיר וצורך גובר בהשכרת נכסים. השקעות אלו התרכזו בשנה האחרונה באזור המטרו, כאשר מחיר חציוני לנכס בעיר עומד כיום על כ189 אלף $