להרבה בשלנים יש יחסי אהבה-שנאה עם אפייה: יש כאלו שמאוד אוהבים את המטבח אך מצד לא אוהבים לאפות, יש כאלו שאוהבים רק לאפות ולא אוהבים בישולים אחרים ויש כאלו שמתסדירם מצויין עם שניהם. אך גם מי שלא מסתדר עם אפייה חייב להודות כי אין על הניחוחות המתוקים שיוצאים מהתנור שלך, וכשיש לך לאחר מכן פינוקים טעימים לחלוק עם חברים ועמיתים לעבודה. אז מה עושים אם אתם פחות אוהבים מדידה מדויקת או שאתם חווים חרדות לגבי מה שקורה בתוך התנור?  בואו נודה בזה. מתכוני האפייה הנבדקים ביותר עדיין יכולים להתקלקל מדי פעם. בדרך כלל מדובר בשיא של בעיות קטנות, שאולי אפילו אינך מודע אליהן, שמצטברות לעוגיות שומניות שטוחות או לעוגת אסון שקועה או לדבירם שנשרפים בקצוות וכל הטעם שלהם מתקלקל.

בישול הוא אמנות, אפייה היא מדע. בבישול, אתה יכול לזרוק חופן עשבי תיבול או קצת יותר חמאה, כאילו הוספת קצת יותר צבע לציור שמן. אתה יכול לבצע שינויים תוך כדי בלי קטסטרופה גדולה בסופו של דבר. באפייה הכל חשוב וצריך להיות מדוייק. תחשוב על אפייה ככימיה. שגיאה קטנה יכולה להסתיים באסון גדול, אבל לא תדע זאת עד שתוציא את העוגה שלך מהתנור. כשאתה מכין משהו בפעם הראשונה, קרא את המתכון ביסודיות לפני שאתה מתחיל. עקוב אחר כל צעד עד לסופו. זכרו, לכל מרכיב במתכון אפייה יש חשיבות ואין לשנות את המתכון עד שהכנת אותו בהצלחה לפחות פעם אחת.

עצה נוספת היא להשקיע במחצלת אפייה מסיליקון – לא רק שזה חוסך כסף ברכישת תבניות אפייה לתנור, זה גם מקצץ את זמן הניקוי בחצי והמחצלת לדעתי, גורמת לעוגיות לאפות בצורה הרבה יותר אחידה. כמובן שחשוב להוציא את העוגיות רק כשהקצוות התקשו. חשוב להשיג ספריי לשחרור עוגה אם אתם בכל זאת משתמשים בתבניות מעצבנות ותצפו דברים כמו פירות ושוקולד צ'יפס בקמח לפני שמוסיפים אותם לתערובת שלך.

רעיונות מגניבים נוספים הם להשתמש בכף גלידה כדי לחלק את המאפינס והקאפקייקס או להחליף תמצית וניל במשחת פולי וניל. אפשר כמובן גם לשים כף קמח לתוך כוס המדידה שלך במקום לגרוף אותו וכמובן שכדאי גם לחפש מתכונים הנמדדים בגרמים או בקילוגרמים במקום בכוסות. אם אתם צריכים להשתמש בחמאה צוננת, חשוב לגרר ולהקפיא אותה כשעה לפני כן.