מתיחת בטן נחשבת לאחד מהניתוחים הקוסמטיים הקסומים ביותר בשל התוצאות המיידיות והמדהימות שניתן לקבל לאחריו: פתאום את תראי מדהים בביקיני שלך, את תהי פחות ביקורתית כלפי עצמך ותחושי ביטחון עצמי רב יותר, זה כמו לחזור לגיל שמונה עשרה ולהיוולד מחדש רק עם כל הידע והניסיון של גילך הנוכחי ואת תאפשרי לבעלך להתאהב בך מחדש. עם זאת כמו בכל ניתוח גם למתיחת בטן ישנם חסרונות שחשוב להכיר כדי לקבל החלטה מושכלת ולהבין האם באמת את מעוניינת לעבור את הניתוח.

נשים רבות מתקשות לרדת במשקל באזור הבטן שלהן ולא משנה כמה כפיפות בטן הן עושות, או כמה רחוק הן רצות, או כמה ימים הן לא אוכלות כלום פרט לפריכיות אורז. ניתוח מתיחת בטן הוא תיקון מהיר המאפשר להשיג בטן שטוחה, חטובה ושרירית עליה חלמת מאז שילדת את ילדך האחרון. עם זאת, מדובר בדיוק ב"תיקון מהיר" ולא בתהליך הדרגתי ומסודר. כשנשים יורדות במשקל בדרך הרגילה והישנה, ​​באמצעות פעילות גופנית ודיאטה, הן יוצרות לעצמן שגרה; הרגל שהם חייבים להתמודד איתו כל יום בכדי למנוע את העלייה במשקל. הן קונות הרגלים ושגרות חיים חדשות, הן קונות הכרה ויחס נכון לתזונה ולגופן. עם זאת, כאשר נשים (או גברים) עוברות מתיחת בטן, הן משיגות תוצאות של חודש של פעילות גופנית ודיאטה בן רגע ומדלגות על כל התהליך של יצירת הרגלים, מאמץ, מודעות ואורח חיים בריא. העדר התהליך עלול להביא למצב בו אותן נשים שבן רגע הפכו לבעלות גזרה חטובה אך בראשן והתנהגותן נותרו כפי שהיו יחזרו תוך פרק זמן קצר למצב הקודם. אלא שעתה הן יחזרו אליו לאחר שטעמו אפשרות אחרת והשקיעו לא מעט כסף וזמן. חזרה זו עלולה להיות קטלנית הן ברמת תפיסת העצמי והן כטריגר לפגיעה עצמית משמעותית מתוך שנאה כלפי הגוף או האופי שלהן.  בדומה לסיבות של טיפול בצלקות אקנה.
זו הסיבה כי לאחר ההחלמה חשוב מאוד להתחיל לאמץ אורח חיים בריא ותקין באופן מיידי. אך קודם לכן חשוב מאוד להקפיד בקפידה על ההנחיות שניתנו על ידי המנתח כדי להבטיח את ההחלמה וההתאוששות המלאה. אפילו כאשר מנותחות ממלאות אחר כל הוראות הרופא שלהן, עלולים להיווצר סיבוכים כמו זיהומים. אחד החסרונות בניתוח בטן הוא התגובה השונה של כל גוף לניתוח. הניתוח עלול להותיר צלקות נרחבות והרבה מאוד מהן כמו גם יכולת ההתאוששות של הגוף תלויות באופן בו תקפידי על ההנחיות המדויקות. החסרון האחרון שרציתי לגעת בו הוא העובדה כי הניתוח לא מכוסה על ידי חברות הביטוח ולכן מדובר בהשקעה כספית ניכרת.