כמו בהרבה תחומים בחיים גם בכל הקשור לנגיף הפפילומה והחיסון כנגד הנגיף יש לא מעט בורות שגורמת להורים ולרווקות ורווקים לקחת החלטות לא נכונות ולא מבוססות ולכן חשוב להכיר לעומק את הדברים: (אם כי אנו לא מתיימרים להיות אנשי מקצוע, וירולוגים או בעלי תואר ברפואה ולכן חשוב לבדוק את כל השאלות והחששות מול רופא המשפחה ולא להסתמך על מה שנכתב פה)

חיסון לפפילומה
  • מי שלקח את החיסון לפני מספר שנים כאשר הוא הגן מפני שתי המוטציות המסוכנות של הנגיף אינו מחוסן כנראה למוטציות אחרות של הנגיף (החיסון כיום מגן מתשע מוטציות שונות) אך מדובר בכל זאת בהגנה מינימלית ולכן לא נראה שיש צורך להתחסן שוב.
  • –         המידע המחקרי שהצטבר על פפילומה וחיסון לפפילומה נע בין 10 ל15 שנים במקרה הטוב משום שהחיסון יצא לראשונה רק לפני כ- 15 שנים. יש האומרים כי מדובר במספיק שנים כדי להבין מה קורה אך מהניסיון עם חיסונים אחרים 15 שנים הם לא בהכרח זמן מספק.
  • יש מתחסנים שחושבים שאם הם התחילו בסדרת החיסונים לנגיף אך לא השלימו אותה הם יצטרכו להתחיל אותה מההתחלה בפעם הבאה ולעבור שוב את כל ההזרקות. גם הנחה זו אינה נכונה תמיד ובמקרים רבים ניתן פשוט להמשיך מהזריקה בה הפסקתם ולסיים את סדרת ההתחסנות. אבל שוב, כמו שציינו לעיל, כדאי להתייעץ עם רופא המשפחה ולקבל החלטה מושכלת ומבוססת.
  • ומה לגבי מי שכבר נדבק בנגיף אך הנגיף נוקה מגופה או מגופו האם עדיין כדאי להם להתחסן? גם כאן חשוב לדעת כי יש יתרונות חשובים בלהתחסן גם אם כבר נחשפת או אפילו אובחנת עם HPV. החיסון אינו תחליף לטיפול בנגיף שכבר קיים בגוף אך מונע ממך מלהידבק במוטציה אחרת שלו.
  • –         יש טענות על כך שהזריקה של החיסון כואבת יותר בהשוואה לחיסונים רגילים. מדובר בהרגשה מאוד סוביקטיבית שמתחלקת 50-50 בערך, יש אנשים שאומרים שזה בערך כמו חיסונים אחרים ויש אנשים שאומרים שזה הרבה יותר גרוע מחיסונים אחרים. עם זאת עדיין מדובר בכאב נסבל למרות שחיסונים באופן כללי זה לא דבר שכולנו רצים לבצע משמחה.
  • החל מפני שנתיים או שלוש החיסון הומלץ גם לבנים ולא רק לבנות.

אנו מקווים ששפכנו קצת יותר אור על הנגיף ועל החיסון שסייע לכם לקחת את ההחלטה הנכונה עבורכם. בהצלחה ורק בריאות!