בהיסטוריה של המסחר לא מעט חומרים הפכו לחשובים יותר וחשובים פחות, ישנם חומרים שידעו עליות ממאירות וגבוהות אשר גרמו לתופעות כלכליות שונות. אך אחת לתקופה מסויימות כמו אי שם בתחילת שנות האלפיים, כאשר הערך של פולי הסויה הריע אל  השחקים,הצטרף גם הוא אל  "חומרי הגלם" הנסחרים בצורה כזו או אחרת. כך קורה גם בעשור האחרון עם סוגי מידע של משתמשים ברשתות החברתיות, האפליקציות השונות ועוד חברות מסחר ויח"צ המחשיבים את איסוף אותם נתונים לאחד החומרים ה"רותחים" כיום בשוק.

ניוזלטר ורשימת תפוצה

לא מעט בתי עסק ואתרים של עסקים, מאפשרים לכם או ממליצים לכם להשאיר פרטים, אלו לפעמים מציעים יחד עם השארת הפרטים מגוון מבצעים והטבות אשר לרוב תוכלו להתעדכן רק במתן פרטים אלו. חשוב לדעת שרשימת ניוזלטר שכזו על ידי בעל עסק הינו דבר יקר מפז, הוא יכול להוביל מבצעים וללמוד כיצד הם משפיעים על הלקוחות שלו ועד כמה היו מוצלחים, הוא יכול לתת אינדיקציה בנוגע למוצרים חדשים ועוד. לכן לא מעט חברות מסחריות, קטנות ובינוניות כאחת שומרות ניוזלטר כזה או אחר אשר עוזר להם לשמור על הקשר עם הלקוחות שלהם.

חברות מידע וטיוב נתונים

מלבד הניוזטלרים השונים ישנם לא מעט חברות טיוב נתונים אשר מבצעות איסופי נתונים שונים עבור לא מעט חברות, טיוב נתונים אלו יכולים להסתמך על פרטים "יבשים" ולא אישיים, שדרכם לא יזההו את הלקוח. נתונים אלו יכולים להיות כמו "לידים" לחברות אשראי שונות, אנשים אשר חיפשו להוציא ויזות שונות, התעניינו בשירותים שונים ועוד. נתונים אלו כיום עוברים תחת חוק המסדיר את מה שמותר ומה שאסור למסור לחברות אלו, לכן ברוב המקרים הנתונים שנאספים עליכם אינם אישיים או אמורים להיות חודרנים, למעט חברות לא מוכרות העלולות להשתמש בנתונים לרעה.

טיוב נתונים כללי

כיום החומר שנאסף עלינו משמש לא מעט חברות, בין אם אנחנו מדברים על רשתות חברתיות ובין אם אנחנו מדברים על מנועי חיפוש כדוגמת גוגל. כל אלו כיום אוספים עלינו נתונים הבודקים במה התעניינו, למה עשינו לייק בתקופה האחרונה ומה חיפשנו לפני שבוע. דרך כל אלו נקבל לא פעם פרסומות שונות בעמודי האינסטגרם, פייסבוק ועוד.

לקריאה נוספת – https://blog.biyond.co.il/big-data/%D7%91%D7%99%D7%A0%D7%94-%D7%A2%D7%A1%D7%A7%D7%99%D7%AA-2/attachment/big-data-sharing-online-global-communication-cloud-concept/