חיים

על פי ספרי הקבלה הקדומים, כבר לפני יותר מ-5,000 שנה עסקו ראשוני המקובלים בשאלות מהותיות בחיים. לדבריהם היקום נברא לפני 14 מליארד שנים מניצוץ אנרגיה קטן שפרץ לחלל הגשמי, מה שנקרא בשפה המדעית המפץ הגדול. ניצוץ זה יצר את התנאים הראשונים המתאימים לחיים בכדור הארץ. במהלך מליארדי שנים נוצרו והתחלפו כוחות עד שהכוחות החיוביים גברו על הכוחות השליליים, עד שנוצרה הרמוניה בין הכוחות ונוצר כדור הארץ שבתוכו נוזלים וקליפה שנתעבתה סביב הנוזלים. אז נתהוותה האפשרות ליצירת חיים אורגניים על פני הכדור.
בתחילה התפתח הדומם, לאחר שזה סיים את התפתחותו החל להתפתח הצומח. כשהצומח סיים את התפתחותו החל להתפתח החי. רק מיליוני שנים לאחר שהחי סיים את התפתחותו נברא האדם.
הקשר בין כל דרגה קשורה באופן סיבתי לדרגה הקודמת. רק כשצורה אחת סיימה את התפתחותה נוצרה האפשרות לצורה הבאה להתפתח. במשך שנים רבות החיים על פני כדור הארץ התנהלו, דורות רבים חייו בשלווה, היו מסופקים מחייהם, חיו ללא שאלות, ללא צורך וללא סקרנות במעבר למה שהיה להם על פני הכדור.
לפני 5,781 שנים אחד מבני האנוש שהתהלך בעולם התחיל להרגיש דחף לדעת מעבר לכאן ולעכשיו בעולם הזה. הוא לא הסתפק במזון, בבית, במשפחה כדי להשיג את האושר, הוא נמשך מעבר לצרכים הבסיסיים נמשך לרצון להבין מה משמעות חייו. נולד לו רצון לחקור ולגלות לשם מה הוא חי.
זה היה האדם הראשון שהתעורר בו הרצון לרוחניות. בעל הסולם כתב במאמרו "תורת הקבלה ומהותה": "ההבנה הזאת נקראת חכמת האמת, שאדם הראשון, היה הראשון למקבלים סדר של ידיעות מכל מה שראה" אותו איש שהתחיל לחקור נקרא "אדם" מלשון " אֶדַּמֶּה, לְעֶלְיוֹן" (ישעיה י"ד י"ד) ולמה " אֶדַּמֶּה, לְעֶלְיוֹן" על שום רצונו להידמות לכח העליון המנהל את כל העולם. מתוך החקירה והגילויים שאליהם הגיע האדם הראשון הוא כתב את הספר "רזיאל המלאך". מאז אותה התעוררות של האדם הראשון לרוחניות מתחילה ספירת השנים העבריות. בראש השנה הקרוב נתחיל את שנת ה' תשפ"א, כלומר נתחיל את השנה ה-5,781 מאז האדם הראשון הגיע לרוחניות האדם הראשון נחשב גם למקובל הראשון בשרשרת המקובלים המפוארת – http://www.kab.co.il/kabbalah/%D7%9E%D7%94%D7%99-%D7%A7%D7%91%D7%9C%D7%94